1 лютого 2019

Про євроатлантичну інтеграцію
№1
До якої міри, на Ваш погляд, корупція у секторі оборони становить перешкоду євроатлантичній  інтеграції України? Якщо Вас буде обрано Президентом України, якими будуть Ваші кроки з її подолання?

Я виступаю за позаблоковий та постійно нейтральний статус України, як це і прописано в основоположному документі нашої держави — Декларації про державний суверенітет від 16 липня 1990 року. Питання євроатлантичної чи іншої інтеграції може вирішуватися виключно шляхом проведення загальнонаціонального референдуму. Саме тому не варто розглядати проблему корупції у розрізі євроатлантичній інтеграції України.

Моє бачення проекту країни передбачає зниження ролі Президента та більш чіткий розподіл функцій. Функції Верховного головнокомандуючого в мирний час повинен виконувати міністр оборони, у воєнний — очільник уряду. Міністром оборони повинен бути виключно професійний військовий, його головна задача — не вирішення господарських проблем, де зосереджені основні корупційні схеми, а забезпечення оборони держави.

Корупція у сфері оборони – це самостійна проблема повинно жорстко каратися. Всі закупівлі, які не стосуються озброєнь, будуються на тих само принципах, що і в цивільній практиці, через систему прозорих конкурсів, де будь яка компанія може конкурувати з фізичною особою-підприємцем чи міжнародною організацією.

При Міністерстві оборони також існуватиме Громадська Рада, члени якої будуть подані на розгляд комісії Українським союзом ветеранів ЗСУ, а також волонтерськими організаціями.

Про секретність у національній безпеці

№2
Певний рівень секретності у питаннях національної безпеки є важливим для кожної країни, проте надмірна засекреченість може сприяти поширенню корупції та зловживанню владою. Чи вважаєте Ви, що необхідно надавати більше доступу до інформації у сфері оборони, і якщо так, то як Ви пропонуєте це робити?
Переглянути публікаціюСекретність та прозорість: у пошуку правильного балансу

Міністерство оборони повинно буде щоквартально звітувати про обсяги закупівель, що безпосередньо не є державною таємницею. Державні закупівлі на прозорих онлайн-конкурсах є моїм пріоритетом як кандидата в Президенти України. Решта інформації контролюватиметься членами РНБО та Громадської Ради, які повинні мати відповідний статус допуску до секретної інформації (та сувору кримінальну відповідальність за її розголошення).

Про оборонні закупівлі

№3
Дієва система закупівель, яка забезпечує ефективне використання коштів і гарантує, що військовослужбовці мають усе необхідне, відповідає інтересам всіх українців. Як Ви пропонуєте зменшувати корупцію у сфері оборонних закупівель?
Переглянути публікаціюШість «червоних прапорців»: найбільш розповсюджені корупційні ризики в оборонних закупівлях України

Нагляд за Міністерством оборони повинно здійснювати РНБО. Державні закупівлі, що пов’язані з військовою технікою та озброєнням, контролюватимуться РНБО.

Про Укроборонпром

№4
Укроборонпром становить велику частину сектору оборони України. Які заходи Ви плануєте вжити, щоб забезпечити ефективне управління цим концерном?

Основне завдання «Укроборонпрому» — забезпечення ЗСУ сучасними зразками озброєння та техніки. На стратегічному рівні необхідно перейти до концепції середньострокового планування досліджень та виробництва, із встановленням чітких індикаторів успішності для топ-менеджерів та відповідальних за окремі сектори «Укроборонпрому», із відповідним фінансовим стимулюванням їх роботи у вигляді премій та бонусів.

На тактичному рівні необхідно забезпечити повну інвентаризацію та невідкладний ремонт наявного озброєння та техніки.

Про торгівлю з непідконтрольними територіями

№5
Легальна або нелегальна торгівля з непідконтрольними територіями (Донбас та Крим) створює корупційні ризики, зокрема, і в армії. Як Ви плануєте вирішувати цю проблему?
Переглянути публікаціюПеретинаючи межу: нелегальна торгівля з окупованим Донбасом, що підриває оборону

Нелегальна торгівля є наслідком наявності непідконтрольних територій як таких. Тому потрібно реалізувати комплексний мирний план, який передбачає їх повернення. Втрата територій пов’язана з втратою довіри людей, що мешкають в таких регіонах до центральної влади України. Необхідно забезпечити рівність всіх громадян перед законами, розпочати широкі політичні дискусії з опонентами, забезпечити реальну децентралізацію, яка передбачає передачу левової частки повноважень з розпорядження фінансовими ресурсами на місця, а також впровадження широких можливостей для організації загальнонаціональних та місцевих референдумів.

Вирішення проблеми Донбасу повинно відбуватися на основі Мінських угод, стратегія реінтеграції територій повинна включати припинення блокад та створення штучних стін й кордонів, початок широкого громадського та політичного діалогу.

Використання армії, тобто силовий сценарій, не може застосовуватися як інструментарій вирішення проблем непідконтрольних територій. Навпаки, його використання призведе до подальшої дезінтеграції та недовіри людей до держави.

Про землі Міноборони

№6
Після розвалу Радянського Союзу Міністерство оборони успадкувало понад 600 000 га землі. Через корупцію та неефективне управління відомство вже втратило ефективний контроль над приблизно 100 000 га. Чи вважаєте Ви це проблемою, і які перші найважливіші кроки плануєте у цьому напрямку?
Переглянути публікацію Неефективне управління і корупція у системі житлового забезпечення Міністерства оборони України

Ми виходимо з загальної концепції побудови армії. Концепція структури Збройних Сил України, розроблена групою під керівництвом генерал-лейтенанта Олександра Чаповського, дозволяє мати високу мобільність, самодостатність, високу бойову ефективність військ загальної чисельністю 280 тис. чоловік.

Крім того, передбачається принципово інший принцип використання Національної Гвардії України як з’єднань, частин територіальної оборони та діючого армійського резерву, який у разі необхідності розгортається у додаткову армію чисельністю ще від 250 тисяч осіб.

Виходячи з проблеми перегляду та перебудови системи управління військами необхідна структурна інвентаризація та оптимізація нерухомого майна, що належить армії відповідно до реальних потреб. На всю землю, яка відноситься до Міністерства оборони України мають бути отримані державні акти, кадастрові номери ділянок. Надлишок земель за узгодженням з Кабінетом міністрів та місцевою владою може бути переданий до державного заповідного фонду, під управління місцевих громад, реалізований через відкриті конкурси, на земельних аукціонах тощо.

Про житло для військовослужбовців

№7
Зараз в Україні у черзі на отримання службового та постійного житла знаходяться приблизно 47 тисяч сімей військовослужбовців. Які заходи Ви плануєте вжити для вирішення цієї проблеми?

Правильна організація Збройних Сил України передбачає формування Фонду забезпечення житлом військовослужбовців. Способом вирішення цього питання може бути комбінований підхід, який складається з двох програм. Перша – це цільова програма житлового будівництва, яка повністю фінансується з державного бюджету. Друга – спорудження будинків для військовослужбовців на паритетній основі 50:50 з залученням їх власних коштів, з можливістю довгострокового кредитування таких домогосподарств. Відповідні ресурси можуть бути, зокрема, залучені за рахунок продажу земель оборонного призначення, реалізації програм державно-приватного партнерства.


Інформація про кандидата
Передвиборна програма
Декларація