Пізніше журналісти “Схем” також оприлюднили інформацію про наявність в Богуслаєва російського паспорту. Втім навіть попри нещодавно виявлений паспорт громадянина РФ, проросійськість президента “Мотор Січ” не є новиною. Передусім через регулярні закиди щодо співпраці з Росією протягом останніх років.
Раніше Мотор Січ звинувачували у постачанні двигунів до РФ попри заборону на експорт. Сам Богуслаєв послідовно виступав за відновлення дозволів на купівлю російських комплектуючих для літаків. А останні декілька років “Мотор Січ” неодноразово опинявся в центрі скандалів через спроби продажу акцій компанії китайським інвесторам.
Втім не тільки діяльність цього підприємства піддавалася критиці і увазі з боку правоохоронних органів. Протягом 2020-2021 років, на фоні ряду спроб передати китайським компаніям частку АТ “Мотор Січ”, українські високопосадовці заговорили про перевірку самого факту законності приватизації підприємства, й, як наслідок, повернення його до державної власності.
У 2021 році встановили, що приватизація “Мотор Січ” 1993 році відбувалася з чисельними порушеннями. Про цілу низку схем, що використовувалися при приватизації підприємства, розповіла і виконавча директорка НАКО Олена Трегуб:
«Бюджет недоотримав суттєві суми через те, що під час приватизації “Мотор Січ” податки не були сплачені в повному обсязі. Це стало можливим тому, що вартість майна була занижена в офіційній документації: комісія з приватизації Фонду державного майна України відокремила частину власності із загального обсягу державного підприємства, а після покупки – безоплатно повернула «відібране» вже приватному.
Крім того, підприємство не мало бути продано одній людині. У той час уряд країни проводив експеримент, згідно з яким 41% акцій планувалося віддати співробітникам компанії, частину – виставити на конкурсну реалізацію, а ще частину – віддати інвестору, що зобов’язався розвивати в Запоріжжі галузь виробництва авіаційних двигунів. Але, в результаті одноосібним власником став саме Богуслаєв, який викупив через підставні фірми акції співробітників і виявився бенефіціаром компанії, яка виграла конкурсну реалізацію.»
Починаючи з 2014 року, у “Мотор Січ” та його очільника зʼявилися нові проблеми. Керівник «State Watch» Гліб Канєвський розповідав, що:
«У 2015 році Богуслаєв почав шукати, кому продати «Мотор Січ». Підприємство з-за санкцій проти Кремля і оборонно-промислового комплексу РФ було працювати з російським ринком, які ринок збуту був йому основним. Щоб розірвати це коло, Богуслаєв шукав інвесторів та знайшов їх у Китаї. КНР планує створити свій вертолітний флот, а їх інвестори, плануючи покупку компанії, розраховували на його завантаження та вивіз технологій.»
Ключовий акціонер компанії Beijing Xinwei Technology Ван Цзін, який мав намір купити Мотор Січ, також мав свій бізнес телекомунікацій в Росії. Згодом виявилося, що його партнером у цій сфері є колишній помічник Путіна Владислав Сурков, що координував діяльність збройних терористичних формувань на сході України.
Згодом, роки спроб продажу частки АТ “Мотор Січ” вилилися у низку кримінальних проваджень, зокрема і щодо ймовірної державної зради. Однак попри це президент підприємства й надалі обстоював свої погляди: “треба домовлятися з китайцями” і продовжувати співпрацю з РФ.
24 жовтня Шевченківський райсуд Києва у закритому режимі обрав запобіжний захід обом фігурантам справи. Богуслаєва і Дзюбу відправили під варту на два місяці без альтернативи застави. Досудове розслідування триває.
В умовах воєнного часу, обом підозрюваним може загрожувати довічне ув'язнення.