Запуск національного авіаперевізника, відродження авіабудування, нові сучасні летовища – це наші цілі на найближчі роки, заявив Президент України Володимир Зеленський. Проте, ідеї створення національної компанії-авіаперевізника та відродження українського авіабудування не ув’язуються між собою. Адже Міністерство інфраструктури України підписало меморандум про співпрацю з компанією Airbus, який передбачає можливість лізингу чи купівлі 22 літаків.
“В нас є програма розвитку авіабудівництва до 2030 року, яка передбачає щорічне фінансування на рівні двох мільярдів гривень для повномасштабного серійного виробництва цивільних літаків в Україні, з виведенням їх на лінії авіаційних перевезень. Міністр фінансів заявляв, що національний перевізник буде використовувати літаки вітчизняного виробництва. А тут меморандум з компанією Airbus. Йдеться про закупівлю літаків Airbus: 6 малих вузькофюзеляжних літаків А220, 12 середніх вузькофюзеляжних літаків А320 на 150 місць та 4 широкофюзеляжні літаки А330”, - прокоментував це у ефірі “Першого ділового каналу” військовий експерт-аналітик НАКО Олександр Саєнко.
При цьому експерт звернув увагу, що за характеристиками вузькофюзеляжний А220 - конкурент українського Ан-158. Але літак вітчизняного виробництва коштує $30 млн, у той час, як Airbus - $76 млн. І Airbus витісняє “Антонов” на міжнародному ринку.
Замовлення такого масштабу для українських виробників залишається нездійсненою мрією, що дійсно вивело б галузь із кризи та дало поштовх для експортних контрактів, переконаний експерт.
При чому тепер, зазначає експерт НАКО, якщо ми меморандум не виконаємо, то зазнаємо іміджевих втрат, а якщо виконаємо, то це буде початком остаточного закату ДП «Антонов». “Замовлення літаків для свого авіаційного перевізника у “Антонова” стало б позитивним сигналом для потенційних інвесторів для нашого виробника, який перебуває у перманентный кризі”, - додав він.
“Складається враження, що ліва рука не знає, що робить права. Мінфін та Мінстратегпром кажуть про те, що національний перевізник буде забезпечений літаками виробництва “Антонова”, а Мінінфраструктури підписує меморандум, який передбачає закупку літаків іноземного виробництва. Потрібно, аби відомства мали чітку узгоджену позицію”, - підсумував Саєнко.
Запис програми - за посиланням.
“В нас є програма розвитку авіабудівництва до 2030 року, яка передбачає щорічне фінансування на рівні двох мільярдів гривень для повномасштабного серійного виробництва цивільних літаків в Україні, з виведенням їх на лінії авіаційних перевезень. Міністр фінансів заявляв, що національний перевізник буде використовувати літаки вітчизняного виробництва. А тут меморандум з компанією Airbus. Йдеться про закупівлю літаків Airbus: 6 малих вузькофюзеляжних літаків А220, 12 середніх вузькофюзеляжних літаків А320 на 150 місць та 4 широкофюзеляжні літаки А330”, - прокоментував це у ефірі “Першого ділового каналу” військовий експерт-аналітик НАКО Олександр Саєнко.
При цьому експерт звернув увагу, що за характеристиками вузькофюзеляжний А220 - конкурент українського Ан-158. Але літак вітчизняного виробництва коштує $30 млн, у той час, як Airbus - $76 млн. І Airbus витісняє “Антонов” на міжнародному ринку.
Замовлення такого масштабу для українських виробників залишається нездійсненою мрією, що дійсно вивело б галузь із кризи та дало поштовх для експортних контрактів, переконаний експерт.
При чому тепер, зазначає експерт НАКО, якщо ми меморандум не виконаємо, то зазнаємо іміджевих втрат, а якщо виконаємо, то це буде початком остаточного закату ДП «Антонов». “Замовлення літаків для свого авіаційного перевізника у “Антонова” стало б позитивним сигналом для потенційних інвесторів для нашого виробника, який перебуває у перманентный кризі”, - додав він.
“Складається враження, що ліва рука не знає, що робить права. Мінфін та Мінстратегпром кажуть про те, що національний перевізник буде забезпечений літаками виробництва “Антонова”, а Мінінфраструктури підписує меморандум, який передбачає закупку літаків іноземного виробництва. Потрібно, аби відомства мали чітку узгоджену позицію”, - підсумував Саєнко.
Запис програми - за посиланням.