Повернутись до новин
2 лютого, 2021
Стали відомі результати першого міжнародного аудиту «Укроборонпрому»
Керівництво Державного концерну «Укроборонпром» оприлюднило попередні підсумки першого в його історії незалежного аудиту фінансової звітності за 2018 рік.
Аудит комбінованої звітності складався з двох етапів. Перший етап передбачав перевірку фінансових звітностей 13 підприємств, які становлять суспільний інтерес (підпадають під критерії обов’язкового аудиту звітності відповідно до Закону «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні») за 2019 рік. Другий — аудит комбінованої фінансової звітності «Укроборонпрому» за 2018-2019 роки.
Звіт аудиторської компанії BakerTilly за 2018 рік з негативними висновками. Зокрема, як повідомили в «Укроборонпромі», виявлено низку помилок у веденні бухгалтерського обліку. На рівні підприємств облік вели некоректно, а з упровадженням нових стандартів він не був скоригований. До того ж на деяких підприємствах узагалі виявлено відсутність даних або ж документів, які могли б підтвердити сам факт проведення окремих фінансових операцій. На основі висновків аудиту вже формується план відповідних виправлень. За очікуваннями, щонайменше 50 % виявлених помилок буде виправлено вже під час подання звітності за 2020 рік. Відповідний аудит уже затверджено наглядовою радою концерну.
"Цей глобальний аудит став першим за весь час роботи «Укроборонпрому». Ми підтвердили свою прихильність до змін: створено систему, яка надалі дасть змогу якісно готуватися до аудитів і проходити їх з позитивним результатом уже в умовах корпоратизації. Це поліпшить рівень нашої прозорості та інвестиційної привабливості. Наша мета — вийти на немодифіковані (без застережень) аудиторські звіти по всіх новостворених галузевих холдингах через три-п’ять років", — зазначив генеральний директор концерну Юрій Гусєв. Наглядова рада «Укроборонпрому» вже затвердила проведення аудиту за 2020-2021 роки з огляду на те, що 2021 рік може стати роком створення нових галузевих холдингів. Наявні бази даних уже враховують потребу в консолідованій звітності, триває робота зі створення єдиного плану рахунків та єдиної бухгалтерської політики.
Зазначимо, що незалежний міжнародний фінансовий аудит — це необхідна складова для розроблення обґрунтованої політики щодо майбутнього концерну. Провести його передбачалося ще з 2016 року. Згідно з тоді чинною стратегією реформування оборонно-промислового комплексу, він мав стати першим етапом реалізації реформи. Однак протягом років обіцянки залишалися на папері, а в «Укроборонпромі» проводили виключно державні аудити, які не викликають великої довіри з боку міжнародної спільноти.
Міжнародний аудит дає змогу виявити фінансові прогалини та зрозуміти нинішню систему обліку загалом. На відміну від державного він сприяє наближенню «Укроборонпрому» до світових стандартів управління, що зі свого боку поверне флагману вітчизняного ОПК довіру інвесторів, міжнародних партнерів. Це сприятиме його інвестиційній привабливості та сигналізуватиме про більшу прозорість діяльності концерну.
"НАКО адвокував проведення міжнародного аудиту «Укроборонпрому» з 2017 року", — зазначила генеральна директорка Незалежного антикорупційного комітету з питань оборони Олена Трегуб.
Процес пошуку аудитора був розблокований лише влітку 2019-го, коли Президент України Володимир Зеленський оновив склад Наглядової ради концерну. Тендерну комісію з відбору аудитора очолював особисто Айварас Абромавичус, на той час голова Наглядової ради «Укроборонпрому». Експерти НАКО взяли також участь як консультанти під час підготовки тендеру.
Як повідомляла АрміяInform, 29 січня 2021 року Верховна Рада України підтримала законопроєкт № 3822 «Про особливості реформування підприємств оборонно-промислового комплексу державної власності» у першому читанні. Реформа, яка враховуватиме, зокрема, висновки міжнародного аудиту, передбачає корпоратизацію і запровадження корпоративного управління на підприємствах оборонно-промислового комплексу. Вона дасть змогу зменшити корупційні ризики на підприємствах та передбачає запобіжники конфлікту інтересів і прямого політичного впливу.