Передусім через те, що відповідальні міністерства не змогли вчасно розробити необхідну нормативно-правову базу і забезпечити все необхідне для запуску нової системи.
Як наслідок, від початку 2021 року Міноборони уклало лише 1 контракт на виконання Державного оборонного замовлення, тоді як «Укроборонпром» не уклав жодного. Про це
повідомив секретар профільного Комітету ВРУ Роман Костенко. Щоправда, при цьому контракти по ДОЗ, укладені торік, продовжують виконуватися. Тобто справжня криза виконання ДОЗ очікується у 2022, коли треба буде виконувати контракти, які не було вчасно укладені, - пояснив нещодавно екс-міністр оборони Андрій Загороднюк. І ось тепер постанова, розроблена Мінстратегпромом, відтерміновує дію закону до кінця року. Це порушує не тільки низку законів, але й Конституцію України. Щонайменше до початку 2022 року закупівлі будуть здійснюватися без конкуренції, а ціноутворення буде невигідним, передусім для державних замовників.
30 червня на засіданні Комітету з нацбезпеки, оборони і розвідки народні депутати висловили невдоволення темпами імплементації Закону “Про оборонні закупівлі”. Також вони розкритикували вищезгадану постанову. Насамперед через те, що постановою Кабміну не можна вирішувати долю Закону України. Про кричуще гальмування реформи народні депутати планують повідомити прем’єр-міністра у відповідному листі.
НАКО неодноразово висловлювала свою стурбованість щодо повільної імплементації Закону “Про оборонні закупівлі”. Стагнація реформи не тільки відкладає досягнення стандартів НАТО. Вона також загрожує скороченню виробництва для українських виробників. Але найголовніше - це прямо впливає на планування і здійснення закупівель української армії. Ми закликаємо Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості дотримуватися Конституції та законів України, а також розблокувати реформу оборонних закупівель.