Наші Публікації

Реформа державного оборонного замовлення. Аналітична записка

Національне законодавство визначає ДОЗ як “засіб державного регулювання економіки для задоволення потреб із забезпечення національної безпеки і оборони”. Метою ДОЗу є забезпечення поставок продукції оборонного призначення, виконання робіт та надання відповідних послуг в інтересах 16 державних відомств та установ (Замовники), які безпосередньо забезпечують оборону і національну безпеку України. При цьому слід зазначити, що в 2018 […]

Переглянути публікацію

Укроборонпром. Схеми

  Завантажити дослідження можна тут: Укроборонпром. Схеми

Переглянути публікацію

Неефективне управління і корупція у системі житлового забезпечення Міністерства оборони України

В Україні – найдовша черга військовослужбовців на отримання житла у світі. Діюча система потерпає від корупції та неефективних практик. Якщо нічого не змінювати, щоб забезпечити житлові потреби військовослужбовців, знадобиться більше 600 років. Окрім цього, збитки, яких зазнає бюджет України внаслідок суб’єктивного прийняття рішень, сягає мільярдів гривень. Незалежний антикорупційний комітет з питань оборони проаналізував проблеми житлового […]

Переглянути публікацію

Шість “червоних прапорців”: найбільш розповсюджені корупційні ризики в оборонних закупівлях України

Оборонний сектор України отримав рейтинг “Д” згідно з останніми данними Індексу антикорупційної політики в оборонному секторі Transparency International; що означає низьку прозорість та “високий” ризик корупції. Оборонні закупівлі отримали ще гіршу оцінку, їх визначили як найбільш непрозору і схильну до корупції сферу оборонного сектору. Щоб допомогти виправити це, НАКО ретельно дослідив проблему та визначив “червоні […]

Переглянути публікацію

Секретність та прозорість: у пошуку правильного балансу

Всі країни змушені шукати правильний баланс між інтересами національної безпеки та прозорістю, зокрема, в умовах конфлікту на сході України та свободи інформації. Ризики від втрати контролю над важливою інформацєю, що представляє собою питання нацбезпеки, можуть бути дуже серйозними. Надмірна секретність провокує корупцію, заважає ефективному плануванню і зрештою знижує рівень довіри суспільства до уряду. В умовах […]

Переглянути публікацію

Перетинаючи межу: нелегальна торгівля з окупованим Донбасом, що підриває оборону

В Україні існує системна нелегальна торгівля з окупованими територіями Донбасу, яка шкодить обороноздатності, збільшує кількість осіб, зацікавлених у затягуванні війни, призводить до суттєвих економічних та іміджевих збитків. Такими є основні висновки дослідження «Перетинаючи межу: нелегальна торгівля з окупованим Донбасом, що підриває оборону». Його представляє Незалежний антикорупційний комітет з питань оборони (НАКО) – спільна ініціатива Transparency […]

Переглянути публікацію

Те, що лікар прописав? Корупційні ризики в системі медичного постачання Міністерства оборони України

Система медичного постачання в оборонній сфері має низку прогалин та непрозорих механізмів. Вони можуть призводити до зловживань при закупівлях ліків та медичних виробів, придбання неякісних товарів для передової та військових клінічних центрів. Окрім того, система медпостачання не має дієвих процедур для реагування на скарги про незадовільну якість закупленого. Такі висновки містяться у міжнародному дослідженні «Те, […]

Переглянути публікацію

“The Fifth Column”

“The Fifth Column”, found that states most affected by corruption are very often victims of deep conflict. Seven of the ten lowest-scoring countries in Transparency International’s Corruption Perceptions Index were also amongst the ten least peaceful countries in the most recent Global Peace Index. Download The_Fifth_Column_Web

Переглянути публікацію

Удосконалення системи: як підвищити ефективність допомоги у сфері оборони

Міжнародна допомога, яку західні партнери України надають сектору оборони у зв’язку з агресією  Росії на Донбасі, не завжди використовується ефективно. І хоча наразі спостерігаються певні позитивні зміни, Україна має розробити законодавство, яке регулюватиме  залучення  міжнародної допомоги і запровадити належнізвітність і контроль за її використанням. Також Україні слід забезпечити прозорість частини Державного оборонного замовлення і пріоритетних напрямків розвитку оборони. Країни-донори можуть […]

Переглянути публікацію