У межах цього звіту проаналізовано публічні закупівлі Міністерства оборони України в медичній сфері за 2020 рік — від рутинних процедур до резонансних випадків потенційних зловживань. Аналіз охоплює закупівлі медичного обладнання, фармацевтичної продукції й засобів гігієни (надалі — медичні закупівлі), які здійснювало МОУ та ще 6 найбільших замовників, підпорядкованих цьому відомству.
Мета аналізу — дослідити, наскільки ефективно Міноборони й підпорядковані йому установи здійснюють публічні закупівлі, виявити наявні в них корупційні ризики та розробити рекомендації, як удосконалити процес закупівель, щоб підвищити їхню ефективність і заощаджувати бюджетні кошти. Медичні закупівлі проаналізовано з фокусом на процедури відкритих торгів та COVID-звітування.
Під час аналізу відкритих торгів автори звіту оцінювали тендерну документацію, надану замовниками, і тендерні пропозиції учасників торгів. Було проаналізовано понад 120 закупівель (9 відкритих торгів, оголошених Міністерством оборони України, і по 20 найбільших тендерів, оголошених кожним із шести відібраних замовників).
Моніторинг закупівель, які здійснювалися для запобігання й ліквідації наслідків COVID-19, відбувався таким чином: оприлюднені договори оцінювали разом із порівнянням цін та аналізом постачальників. Для дослідження було використано дані з порталу публічних закупівель Prozorro, модуля аналітики bi.prozorro.org, інформацію з відкритих реєстрів та інших джерел.
За підсумками аналізу таких COVID-закупівель зафіксовано, що всі замовники закуповували через спрощену процедуру СОVID-звітування лише ті товари, роботи і послуги, які було дозволено закуповувати таким чином спеціальною постановою Кабміну. При цьому коли йдеться про дороге обладнання, то замовники Міністерства оборони переважно закуповують його за нижчими цінами, ніж регіональні лікарні.
Мета аналізу — дослідити, наскільки ефективно Міноборони й підпорядковані йому установи здійснюють публічні закупівлі, виявити наявні в них корупційні ризики та розробити рекомендації, як удосконалити процес закупівель, щоб підвищити їхню ефективність і заощаджувати бюджетні кошти. Медичні закупівлі проаналізовано з фокусом на процедури відкритих торгів та COVID-звітування.
Під час аналізу відкритих торгів автори звіту оцінювали тендерну документацію, надану замовниками, і тендерні пропозиції учасників торгів. Було проаналізовано понад 120 закупівель (9 відкритих торгів, оголошених Міністерством оборони України, і по 20 найбільших тендерів, оголошених кожним із шести відібраних замовників).
Моніторинг закупівель, які здійснювалися для запобігання й ліквідації наслідків COVID-19, відбувався таким чином: оприлюднені договори оцінювали разом із порівнянням цін та аналізом постачальників. Для дослідження було використано дані з порталу публічних закупівель Prozorro, модуля аналітики bi.prozorro.org, інформацію з відкритих реєстрів та інших джерел.
За підсумками аналізу таких COVID-закупівель зафіксовано, що всі замовники закуповували через спрощену процедуру СОVID-звітування лише ті товари, роботи і послуги, які було дозволено закуповувати таким чином спеціальною постановою Кабміну. При цьому коли йдеться про дороге обладнання, то замовники Міністерства оборони переважно закуповують його за нижчими цінами, ніж регіональні лікарні.