11 жовтня 2020

В сьогоднішніх законодавчих, фінансових та управлінських реаліях  Міністерство оборони України як орган влади не продемонструвало здатності забезпечити ефективний контроль над власними державними підприємствами.

Протягом останніх чотирьох років чистий фінансовий результат держпідприємств, що належать до сфери управління Міноборони, незмінно погіршується.

Негативні результати фінансово-господарської діяльності державних підприємств Міноборони призвели до зношення основних фондів, накопичення різного виду заборгованостей перед кредиторами та бюджетом, і, як наслідок, до економічної неспроможності забезпечити потреби Збройних Сил України. 

У 2018 році в Міністерстві розробили перспективний план розвитку держпідприємств, який чинний по сьогоднішній день.  Однак, є підстави вважати, що даний документ не відповідає на стратегічне питання: які саме підприємства зі 114 (що є у сфері управління міністерства станом на січень 2020 року) є необхідними для забезпечення потреб МОУ та ЗСУ, а які не несуть жодної користі для військового відомства.  

Відсутність стратегії управління державними підприємствами, процеси реорганізації та ліквідації, які затягнулися на роки, неефективна кадрова політика Міноборони призводять до накопичення боргів на держпідприємствах та втрати їх ресурсів і активів. 

Тому сьогодні Міністерство потребує перегляду власної політики щодо управління підприємствами. Зокрема, у цьому звіті НАКО пропонує альтернативні рішення для реформи державних підприємств Міністерства. Йдеться про серію заходів з переформатування діяльності підприємств, а також впровадження  комплексних змін в чинне законодавство з метою підвищити ефективність державних підприємств, які можуть взяти участь у забезпеченні потреб ЗСУ.

Державні підприємства Міноборони: як подолати корупцію і неефективність